פתרונות אלטרנטיביים לטיפול טבעי בדיכאון

מכירים את המצב הזה בו אתם נמצאים במצב אפאתי, מצב בו אין לכם חשק לכלום וקשה לכם לבצע מטלות פשוטות? אם התשובה היא כן, קרוב לוודאי שאתם בצורה כזו או אחרת של דיכאון. דיכאון יכול להיות זמני ביותר, אך אם מצב זה נמשך לאורך זמן, לא עובר לאחר יום יומיים ואף יותר, כדאי לדעת שישנן מספר דרכים לטפל בתופעת הדיכאון.

ישנו כמובן טיפול קונבנציונאלי בכדורים ויש גם טיפול טבעי בדיכאון, בכל מקרה כדאי לפני כל טיפול, להתייעץ עם רופא מומחה ולבחור את הטיפול המתאים ביותר לאחר אבחון מדויק.

כיצד ניתן לזהות תסמיני דיכאון?

אם אתם סובלים מאחת מהתופעות הבאות באופן רציף ולמשך זמן ארוך כדאי לבדוק באופן מקצועי אצל רופא מומחה, האם אתם סובלים מדיכאון:

  • אם אתם מרגישים חוסר ערך עצמי ואשמה
  • חוסר הנאה ועניין בפעילויות היומיום, ואובדן חשק מיני
  • מצב רוח ירוד בעיקר בבוקר ובמשך כל היום
  • חוסר אנרגיה כללית ועייפות.
  • חוסר יכולת להתמקד ולזכור פרטים וקושי רציני בקבלת החלטות
  • בעיות שינה ושינה מרובה
  • עלייה קיצונית במשקל וגם איבוד משקל
  • הרגשת אי שקט כללי
  • מחשבות אובדניות

מהן הסיבות לדיכאון?

הסיבות לדיכאון תלויות בגורמים שונים, אלה יכולים להיות גורמים אישיים תורשתיים וגנטיים, עקב אירועים קשים שאנו חווים בחיים. לעתים דיכאון מופיע גם עקב שימוש בסמים, מחלות ותרופות שונות המשנות את המצב הכימי במוח. עוד סיבות לדיכאון יכולות להיות טראומות שונות כגון מוות, תאונה,פיטורים, מלחמה וגם משבר משפחתי.

איך מטפלים בדיכאון?

הטיפול הקונבנציונאלי בדיכאון כולל צריכת תרופות מרשם נוגדות דיכאון וטיפול פסיכולוגי. ישנו גם טיפול טבעי בדיכאון הכולל שימוש בתוספי תזונה, שימוש בצמחי מרפא ומגוון שיטות הרפיה והירגעות.

מהו טיפול אלטרנטיבי בדיכאון?

ישנן מספר שיטות טבעיות העוזרות לצאת ממצב של דיכאון. טיפול אלטרנטיבי בדיכאון מומלץ בתנאי שהדיכאון אינו קליני וקשה המצריך תרופות.

אלו הן ההמלצות עבור טיפול אלטרנטיבי בדיכאון שכדאי לדעת עליהן שיכולות לעזור במקרים רבים:

פעילות ספורטיבית – בעת פעילות ספורטיבית הגוף משחרר אנדורפינים, אלו הם חמרים טבעיים נוגדי דיכאון. הם משרים תחושה טובה על הגוף והנפש. הליכה של כמה קילומטרים, מספר פעמים בשבוע, תרגול יוגה וגם ריצה יעשו את העבודה עבורכם.

מדיטציה ודמיון מודרך – ניתן להגיע לאיזון הגוף והנפש על ידי שימוש בטכניקות של הרפיה והירגעות בעזרת מדיטציה ודמיון מודרך. אלה מגבירים את יכולת הזיכרון והריכוז ואף משחררים מתחים ולחצים לשיפור ההרגשה הכללית

אכילה מאוזנת – בדומה למערכות אחרות בגוף גם מערכת העצבים זקוקה לתפקוד מטבי. מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת הכוללת מזונות עשירים בויטמין B , חומצות שומן מסוג אומגה 3, סלמון וטונה. וחומצה פולית הנמצאת בשפע באבוקדו ובתרד. מזונות המשפרים את רמת הסרוטונין ומסייעים להעלאת הרמה שלו במוח יעזרו לעליה במצב הרוח.

הפחיתו קפה – כדאי להמעיט בצריכת קפאין, הקיים גם בקפה וגם במשקאות אנרגיה מאחר והקפאין מפחית את ייצור הסרוטונין.

אקופונקטורה – הדיקור הסיני ידוע כמסייע לשמירת האיזון האנרגטי בגוף ועוזר במניעת מחלות ואף מטפל בבעיות כרוניות. במצבי דיכאון הדיקור הסיני בנקודות ספציפיות בגוף גורם לשחרור של דופאמין וסרוטונין המשפרים את מצב הרוח.

צמחי מרפא – צמח ההיפרקום ובשמו העברי פרע מחורר, הוא צמח מרגיע המחזק את מערכת העצבים.

האשווגנדה – הינו צמח מרפא ומאזן מצבי דיכאון וחרדה.

כורכומין – הוא החומר הפעיל בשורש הכורכום וידוע כיעיל ביותר.

צמח הרדיולה – מחזק את מערכת העצבים ומשפר את המיקוד והזיכרון.